torsdag 30 december 2010

Grundelement och tele

Nu lyfts grundelementen på plats. Dessa bilder är ifrån onsdagen 29:e december:
Husets västra del, dvs arbetsrum längst bort och groventré med tvättstuga närmast. Två av avloppsrören i mitten sitter under den blivande garderoben, vilken kan byggas om till toalett.  



Grundens östra gavel. Köket kommer att ligga i det närmsta hörnet, dvs i nordost, och vardagsrummet i sydost med altan mot söder.







Under onsdagen ringde grundbyggarn och frågade vart han skulle lägga rör för tele, vilket jag faktiskt helt glömt bort. Efter en hel del ringande visade det sig att det är förberett med rör och skåp för tele i vår nybyggda gatstump, men inget kopplat. De tidigare bofasta i området har haft luftburet tele så jag hoppas att Telia nu kommer med en fiberoffert.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Här är Jessicas inlägg utan epostadress:
    --------------------

    Hej blivande granne. Jag och min sambo är de som ska bo i Kalmarvillan mittemot er. Snubblade över er blogg och läser med stort intresse. Just nu håller vår byggfirma på med vår övervåning. Så kanske flyttar vi in ungefär samtidigt. (vi hoppas att vi får flytta in lite tidgare dock)
    Läste inlägget om telia. Min sambo har försökt reda ut med Telia vilka alternativ som finns, men jag tycker det är rörigt. Så jag tänkte vore det inte bra om vi gjorde lite gemensam sak i detta? Enligt min sambo hade Telia sagt att fiber inte fanns i området att tillgå. Jag skulle gärna se att vi fick bästa möjliga koppling ut i världen :) och tror att om vi är flera som är intresserade av samma sak så är chansen större att få det vi vill ha till bästa pris. Om ni är intresserade att höras, så maila gärna mig påxxxxxxxx

    SvaraRadera