tisdag 9 augusti 2011

Entrétrappan 2

Nu är entrétrappan klar sånär som på en nedre kantskiva som måste invänta nästa projekt, vilket jag kommer till.





Dessutom har jag ordnat ett steg upp till köksaltanen, före...

och efter:

I samma veva fick köksdörren ett steg ned till köksaltanen:

Och efter att ha lånat min grannes Makita cirkelsåg i flera dagar så har jag nu skaffat mig en egen för att inte bli områdets Ove Sundberg. Till skillnad från min gamla B&D så skär den raka, rena snitt.

Och så nästa projekt, vilket har prioriterats före stora altanen. Det är matplatsen på norrsidan där vi har upptäckt att vi har en massa kvällssol. Den kommer sitta ihop med trappen och bli c:c 3,5 x 4,5 meter stor.

Tanken är att det skall lagas mat (grillas) nedanför köksfönstret, där Webern redan står. Vi struntar i att bygga trall nedanför köksfönstret utan lägger någon trevlig singel istället.... kanske med en spång från entrétrappan till köksaltanen. Eller en stengång. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar