söndag 14 augusti 2011

TV och gräs

Eftersom Telia tycker att vi nu bor på landet och att vi därför inte kan få ta del av TV via kabel så har jag skaffat ett Canal Digital parabolpaket. Jag lyckades dock inte installera själv utan har fått kalla på professionell hjälp. Jag lyckades dock få upp antennen och dra koxkabeln genom en av tilluftventilerna in i vardagsrummet.



Idag påbörjades även arbete med gräsmattan. Vi åkte ut till Gustavshill på norra Färíngsö (vilka proffs - åk dit istället för Plantagen!) och kom hem med inte bara gräs utan även två äppelträd och lite annat.

Under eftermiddagen har jag lagt ut anläggningsjorden som jag köpte för över en månad sedan. Tack vare det plana och fasta underlaget så kan jag lägga endast ett tunt lager jord som jag jämnar till med kratta och en egenkonstruerad skrapa.




Lite musik under arbetet från arbetsrummet.

Förutom gräsfrö köpte vi även lite "blomsteräng" för allmänningen mellan oss och åkern.

Nu är det vattning och väntning som väntar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar