onsdag 5 januari 2011

2 veckor till husleverans

Idag åkte jag ut till Enlunda för att titta på leveransen av en villa Nybro. Jag tog bakvägen till området eftersom jag antog att skogsvägen skulle vara belamrad med lastbilar och lyftkranar, men det var fel. Arbetet hade tydligen avbrutits innan taket lyftes på plats. Det är halv arbetsdag och min grundbyggare (som jobbar på eftermiddagen i alla fall) sa att dom valde att stanna mitt i monteringen. Här är en bild från Enlundavägen söderut med den halvmonterade Nybrokåken, de två Kalmar som kom upp i november och december. Vår Ljungby kommer att stå bortom den högra Kalmarvillan ute på ängen.


Grundbyggaren Roland var idag i full färd med cellplastmontering och uppfyllnad av grus runt grunden. Han har valt att höja grunden 20 centimeter för att få bättre fall från husets norrsida ut mot gatan, vilket säkert är bra.


Han är noga med att påpeka att jag fått förberett avlopp under garderoben där en del SMV-kunder väljer att ha extratoalett.

Om fem veckor flyttar vi och packandet är i full gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar