fredag 21 januari 2011

Taket på!

Det blev ju lite antiklimax igår när arbetet avslutades med inplastad undervåning och inget tak. När jag anlände till Enlunda idag vid halv tolv såg det dock ut så här:

Vilken känsla att se kåken avtäckt! Vi är så nöjda med färgvalet.
Arnes gäng hade tydligen arbetat på duktigt och när jag svängt runt höll de på med takkupan
.

Landgångar?

Tillträdesförbud men Arne ville att jag skulle in och godkänna placeringen av takfönstret, vilket gav mig tillfälle att insupa övervåningen. Jag gillar verkligen storleken...


Här skall takfönstret sitta säger Arne:

Och sen åker sågen fram.

Så här blev det. Pga kassettskarven till höger gick det inte att placera det precis bredvid trappen, så nu hamnar det mitt i badrummet.

Sen fick jag tillfälle att titta runt på nedervåningen också. Här skall det upp med egen fläktkåpa och väggtegel.

Och sen var det dags för hela familjen att inspektera. Äntligen fick Beatrice komma in i sin Duplokloss.


Hmm... Småland...misstänkt...


Enlundas nya profil från ängen:

Och huset från norr. Det kommer att se mindre mjäkigt ut med de svarta tegelpannorna.

Jaha, det var det. Om tre veckor bor det någon annan i radhuset, och frågan är om vi har flyttat hit då. Jag skulle tro det. Arnes gäng jobbar på. Vi insåg ikväll att vi bara har tre helger på oss till förberedelser, och den ena börjar om några timmar.

4 kommentarer:

  1. Stort och fint. Vilken känsla att se huset materialiseras på det där viset. Glöm inte att bjussa byggarna på taklagsöl.

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilket jätte fint hus ni bygger! Du frågade om väggtegel på min blogg och det vi använde är köpt på Coop för ett par år sedan. Det var lite knepigt att foga - vi använde en sprits !! för att få in murbruk mellan plattorna. Därefter fick man gno rejält för att få plattorna rena men det blir bra tillslut tycker vi. Lycka till med ert fortsatta husbygge! Catharina, Huset på höjden

    SvaraRadera
  3. Oj vad fort det går! Måste ta en tur förbi Enlunda och titta "på riktigt"!
    Heja heja!
    Hälsningar/ Sandra och Håkan

    SvaraRadera
  4. Ser riktigt, riktigt bra ut! Läckert med ett takfönster i badrummet =)

    SvaraRadera