måndag 31 januari 2011

Hopp!

Ångesten har övergått i lätt förhoppning! Vid 10-rycket idag såg det ut så här i Enlunda:
Många hantverkarbilar och en hantverkare på taket. Så skall det se ut framför vårt hus i dessa tider!

Gjorde följande observation när jag smög mig på:

Med rävens slughet slöt jag mig till att någon höll på att ansluta VA. Jag ryckte upp dörren till groventren...
.. och minsann - där stod VA-killen och hans adept och hade anslutit inkommande vatten samt höll på med värmesystemet.

Och inte nog med det - i hallen höll målaren på för fullt:
Han planerade att vara klar på fredag.

Och precis när jag skulle åka iväg kom en last taktegel som omgående lyftes upp på taket:

Vilken fart det blev plötsligt!

Nu skall jag ut och se om de kan skruva loss garderoberna från väggarna. Vi hade ingen aning om att de satt fast och att det inte skulle tapetseras bakom dom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar