lördag 12 mars 2011

Fler rum på övervåningen

Här är en bildkavalkad över det aktuella rumsläget på övervåningen. Vi utgår från den söderorienterad skissen:
Här har jag tagit bilder medsols från takkupan. Det sydvästra rummet:
 
Det nordvästra rummet:


Den lilla garderoben, som mer kommer att bli mediacentral och gång till den nordvästra inspektionsluckan.


Badrummet från olika vinklar:

Anledningen till den snedställda dörren är att skapa en homogen vägg som man kan hänga TV på i allrummet. Jag funderar på en dörr med ett runt "kajuta"-fönster på...

Garderoben bredvid trappen. Kommer att ha dubbla 60-centimetersdörrar:
 De västra rummen:

Avslutar med några bilder från lördagen.

För det första har jag köpte en skottkärra. Mycket vuxet.



Den skall jag primärt använda för att samla ihop all taktegel som SMV har slängt ner från taket i sitt försök att "sortera" avfallet....

Sen har grundentreprenören äntligen fraktat bort sin grävare. Han tyckte att den kunde stå på min tomt eftersom han inte hade några andra grunder att bygga just nu, men det tyckte inte vi.



Hjulspåren fick mig att tänka på Wall-E...


Slutligen några bilder på kaklingen i köket, nu när fläkten kommit upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar