onsdag 2 mars 2011

Projektstart för övervåningen

Hux flux kom arbetet med övervåningen igång idag. Efter att jag och hustru funderat och dividerat om finansieringen (efter det att grundentreprenaden sköt vår budget i sank), ambitionsnivå och vår förmåga att göra arbetet själva anlitade vi en snickarfirma igår som började arbeta idag. Nu har vi avtalat att dom isolerar, lägger golv och bygger våra innerväggar till ett "målnings- eller tapetseringsbart läge" och så gör vi det själva. El och värme gör vi med separata elektriker och rörmokare.

Arbetet är beräknat till 1000 timmar  under 7 veckor. Firman har rekommenderats av min syster och svåger (som kan branschen) vilka byggde till en våning på en del av sitt radhus i höstas, och som de är mycket nöjda med. Firmans ägare har gjort två hembesök för att titta på råvinden och ritningarna, och har ett kundfokuserat beteende som jag inte sett maken till hittills i detta äventyr. Det känns riktigt bra. Om resultatet blir bra skall jag fundera på att låta dem bygga vår carport också.

Jag har själv haft stor hjälp av alla andra övervåningsbloggare i min planering så jag skall se till att dokumentera detta projekt så noga jag kan, särskilt för andra Ljungbybyggares skull.

Häng med.

2 kommentarer:

  1. Oj vad roligt! :) Får man fråga vad det fasta priset hamnar på? Ni kan mejla svaret om ni inte vill skriva här.

    SvaraRadera
  2. JA! Vad spännande att få följa färdigställandet av övervåningen, då detta är något vi funderar mycket kring. Är också SÅ intresserad vad byggfirman tar, får gärna maila det om du vill. Vi har nu beställt vårt Ljungby och fått prel leveransdatum till mitten av september :o)!

    J Alfven
    ocampakes@hotmail.com

    SvaraRadera