måndag 14 mars 2011

Grillpremiär

Som radhusägare var jag nog lite rabiat när det gällde grillar. Störst och först var strategin i kampen med de andra alfahanarna i gränden. Jag tänkte nog att detta skulle lugna ner sig lite när vi flyttade till villan, men igår var det faktiskt min fru som initierade grillpremiären.


Vi hade en liten städdag på tomten. Det där med att "skräp lämnas sorterat på tomten" tolkades ganska vitt av tegelpanneläggarna, och som ni andra SMV-ägare vet så kan man hitta krossade tegelpannor i de flesta vädersträck efter slutbesiktningen.

Och mitt i städandet beordrade Anna fram Webern för att grilla hamburgare. Lysande. Grillpremiär 13 mars är till och med rekord för mig.

1 kommentar:

  1. Härligt med grill-premiär! Vår stora grill står fortfarande kvar hos svärföräldrarna i säkert förvar men en o annan engångsgrill har vi allt avverkat under vintern! Mysigt tycker vi

    Började också mäta ut för altanen igår men vår blir nog en lite mindre dansbana anpassat efter de längder på reglarna som finns för att slippa skarva för mycket!

    SvaraRadera