måndag 7 mars 2011

Söndag i Enlunda

Vilken härlig söndag! Inget bankande på övervåningen och solsken. Vi passade på att modellera den framtida altanen. Vi tror att den skall sträcka sig 5 meter ut från södra fasaden och sträcka sig några meter förbi altandörren. Den kommer även att fortsätta runt den östra gaveln till köksutgången.


Jag hann även med hälften av kaklingen i köket. Det blir långt ifrån den tegeldröm jag har burit på i många år, men detta svarta kakel har trots allt vissa av teglet karaktärsdrag.

Vi tycker även att det funkar med mosaiken i fönstret där örtkrukorna skall stå.

Gjorde även ett matchningsprov med Gaggian. Svart och borstat...

Nu skall jag bara kakla upp bakom fläkten och foga ljusgrått, och sedan montera fläkten.

Har även hängt upp en nästan kitschig kanvas som jag älskar:

Jag är barnsligt förstjust i Manhattanmotiv och den här hittade jag på Bauhaus. Perspektivet och färgerna får en att undra om det är en mplning ellet ett fotografi och jag kan sitta länge och glo på den vid matbordet. Med tankte på musikalafficherna är motivet några år gammalt. Fascinerande bild... Klicka på den och kolla - jag har sparat den i lite större format.

I går sprang jag även min nya "lilla runda" på södra Färingsö, strax innan solen gick ned. Först asfalterad, nordlig cykelväg i 20 minuter och därefter 20 minuter på grusvägarna mellan hagarna och stallen med Mälaren i fjärran. Magiskt. Behövs ingen iPod på den rundan inte.

Och så fick Desirée och Beatrice sina första nya kompisar!


Som sagt - vilken söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar