fredag 11 februari 2011

Bor på Landet

Idag har vi skrivit över radhuset till de nya ägarna och fått en massa pengar. Det är med blandade känslor man "ger" bort ett hus där man har bott i tolv år och där fyra barn har vuxit upp. De som sålde radhuset till oss hade bott där i tio år och vi tänkte att det skulle vi aldrig göra... Men så blev det. Här stänger Anna dörren för sista gången (snyft...):

Vi hoppas att det nya paret oh deras bebis får lika mycket glädje av det som vi har haft.
Så nu bor vi i det hus som jag kallade "landet" när jag var liten. Det ligger lite off och är inte ordentligt gjort för vinterboende, så det är rätt påfrestande för en fyrabarnsfamilj. Och igår kväll kom det snökaos som kvällstidningarna fyllde sina löpsedlar med. Därför var jag uppe tidigt i morse för att säkerställa att vi skulle komma ut med bilen och kunna lämna barnen för att sedan komma till banken i god tid. Här är uppfarten som jag skottade två hjulspår i i morse...
 
Begriper inte att ryggen höll efter de två senaste dagarnas flyttövningar.
Men enligt prognosen skulle det spricka upp och det gjorde det med besked. Från snöstorm till strålande vinterdag, här på väg ut mot Helgö:

Anna och jag passade på att titta på badkar efter banken. De har två varianter med svart utsida på K-Rauta som skulle se oerhört tuffa ut på vårat svarta badrumsgolv
 Jag tror i bestämde oss för Hafa Brigg efter att ha provsuttit det tillsammans.

Och Gar-Bo's besiktningsman ringde i dag också. Måndag 21 februari 10:00 smäller det.

1 kommentar:

  1. Jäkligt läckert! Vi har börjat spåna på badkar till badrummet uppe, men det är ju nästan än värre djungel än den med dammsugarpåsar. Är just nu mest inne på ett osymmetriskt, alltså mitt emellan vanligt och hörnbadkar. Men precis som med allt annat lär man väl hinna ändra sig några gånger innan det är klart.

    SvaraRadera