tisdag 8 februari 2011

In orbit

Nu har vi gått in i omloppsbana, och väntar på att få landa. Radhuset är i stort sett nedpackat och imorgon bitti inleds flytt av bohag och städning. Det kommer att bli en förhandling med byggledaren om vi skall ställa grejerna på övervåningen eller i vardagsrummet.

Idag bedrevs dock visst arbete på huset. Kaminen installerades och de återstående snickerierna på utsidan påbörjades.


I kväll flyttade vi ut till min mammas sommarhus på Helgö, några kilometer väster om Ekerö. Det fungerar i några dagar vintertid och ungarna älskar det. Jag vet inte om dom har förstått att dom nog inte kommer tillbaka till sitt tidigare hem. Lite vemodigt..

Mitt bredband är nu nerpackat så det kan bli lite skralt med rapportering ett tag. Dessotom har jag fått klart för mig att jag visst har grävt ner teleröret till rätt anslutningspunkt, dvs bredvid el, och VA-servisen. Det fick jag reda på av ELTEL-installatörer som jobbade två fastigheter bort, men vilket ELTEL:s projektör som sitter i Skövde inte har någon koll på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar