fredag 18 februari 2011

I väntans tider 2

Nu är den nya värmepumpen på plats och driftsatt. Rörmokaren arbetade under gårdagen och på eftermiddagen kunde jag konstatera att det cirkulerade varmt vatten i radiatorerna. Så tekniskt sett finns det inga hinder för att bo i huset just nu. Men byggledaren menar att vi inte kan flytta in förrän efter slutbesiktning, dvs under måndag eftermiddag. Fast det gjordes ett undantag i vår illa Nybro-granne för några veckor sedan...

När han ändå var på plats bad jag rörmokaren om hjälp med att installera diskmaskinen:
 Jag är så nöjd med det inköpet. Vita vitvaror är det nya rostfritt!

Under dagen tog jag en sväng för att hämta det beställda HAFA-badkaret (det är bra med en stor bil) och verkställa hustruns order om att köpa nya sängkläder. Det blev täcken och dubbla kuddar i ankdun med lakan och örngott i bomullssatin. Mums.

Idag skall jag även passa på att skaffa modulerna till köksön. Jag har bollat fram och tillbaka med olika konfigurationer och kommit fram till att vi nog måste prova oss fram och inte skruva ihop alltihopa med en gång. Men grundkomponenterna är bestämda. Återkommer med beskrivning.

Och sen borde jag köpa en stege (snacka om vuxenpoäng!) så att sotaren kan besiktiga kaminen på onsdag.

Och så skall jag arbeta lite också...

1 kommentar:

  1. Kul att se alla framsteg.

    Det där med stege är knepigt... när vi kom på att vi var tvugna att ha en stege (när vi kände att vi inte kunde låna grannens längre) var vi först tvugna att byta ut lilla Punton (snyft!) till en modell större 9-5:a kombi MED dragkrok så vi kunde få hem en ynka stege från affärn. Då kan man snacka om vuxenpoäng.... hua... ;) trevlig kväll!

    SvaraRadera